Bachelorprojekter

Grafisk Kommunikation afsluttes med et Bachelorprojekt. De studerende vælger emne og problem ud fra følgende kriterier:

  • Der skal være relevant design- og kommunikationsproblem, der kan gøre en forskel for både afsender og dennes målgruppe.
  • Problemet kræver omfattende research, som analyseres i en rapport. Konklusionen danner baggrund for at skabe en kreativ brief, som ligger til grund for den endelige visuelle løsning.

De brands de studerende arbejder med er tænkt som en case, og derfor er projektet ikke altid realiseret i virkeligheden.

PRIDE+ · Lasse Skovmand, GK17

BA-projektet havde til formål at samle hele LGBTQ+-digitalt og skabe et inkluderende fællesskab, som derved vil mindske minoritetsstress.
Pride+ er tænkt som et digitalt samlingspunkt for LGBTQ+-personer og allies, hvor de kan føle sig spejlet og repræsenteret. Ved at gøre Priden digital og livestreame LGBTQ+-indhold, giver det mulighed for geografisk at nå ud til endnu flere.
Pride+ er en streaming service, finansieret og drevet af en sammmenslutning af alle danske prides. Den vil danne rammerne for dette års pride week, hvor der vil blive streamet talks, debatter, koncerter og underholdning.

SJÆLDNE DIAGNOSER · Lena Eskildsen, GK17

Sjældne Diagnoser er en sammenslutningen af 56 foreninger for borgere berørt af sjældne sygdomme og handicap. Målet med BA-projektet var at designe et visuelt identitetsløft og arbejde med at forældre, til børn med sjældne diagnoser, kan mødes og dele deres bekymringer med andre forældre i samme situation.
Derudover udviklede Lena en kampagne der havde til formål at anerkende forældrene for deres hårde arbejde.